close
ניווט
slider image slider image

רפאל בחרו ב - Visual Studio 2010 כתשתית לפתרון ALM Agile

תחום מערכות מבצעיות ברפאל בחר ב - Visual Studio 2010 כתשתית לפיתרון ALM Agile

באמצעות Visual Studio 2010 ו- Team Foundation Server 2010 השיג תחום המערכות המבצעיות ברפאל מעבר לפיתוח Agile, תוך קבלת מענה מקיף ושלם לניהול מחזור חיי פיתוח התוכנה

פרופיל לקוח

רפאל - מערכות לחימה מתקדמות בע"מ, מפתחת ומייצרת אמצעי לחימה מהמתקדמים ביותר עבור צה”ל ומערכת הביטחון, במקביל לפעילות נרחבת בשוק הבינלאומי. החברה מציעה ללקוחותיה מגוון רחב של פתרונות חדשניים בחזית הטכנולוגיה העולמית, החל ממערכות תת-מימיות, עבור במערכות ימיות, יבשתיות ואוויריות וכלה במערכות חלל. 

החברה מעסיקה כ- 6,500 עובדים, רובם מהנדסים וטכנאים. בשנת 2010 דיווחה החברה על מכירות שהסתכמו בכ־7 מיליארד ש"ח, ורווחיה באותה השנה הגיעו 633 מיליון ש"ח.‏ כ-70% מההכנסות וההזמנות של החברה מגיעות מחו"ל. 

רפאל מאורגנת בשלוש חטיבות שאחראיות, ביחד או לחוד, על פיתוח כל אחד ממוצריה: חטיבת הטילים, חטיבת מערכות חימוש והגנה, וחטיבת מנור (מנועים וראשי קרב). משרדי החברה פרוסים ברחבי-הארץ.

אתגר הלקוח

תחום מערכות מבצעיות שייך ליחידת ה-IT של רפאל ועוסק בפיתוח מערכות שליטה ובקרה למוצרים של רפאל, תוך מיקוד במערכות מרובות סנסורים. 

תחום מערכות מבצעיות, נזקק לפיתרון שיאפשר חיבור כל תהליכי העבודה ושלבי הפיתוח לתהליך אחד. העבודה עם אוסף כלים נפרדים ללא חיבור ביניהם יצרה שורת אתגרים שכללו: העדר תמונת מצב עדכנית של הפרויקטים ; העדר עקיבות למהלכי הדרישות, הפיתוח והבדיקות ; תהליך ALM שאינו תואם את האתגרים העסקיים ואופי הפעילות של התחום ; קושי בניהול הדרישות ; קושי בשיתוף הפעילויות בין הפרויקטים ; היעדר תמיכה מספקת בתהליך הבדיקות ; היעדר Engineering practices וניהול מעבדות לא יעיל.

"סקירת הכלים הקיימים בשוק, הביאה אותנו למסקנה ש- Visual Studio 2010 ALM הנו המתאים ביותר לסביבת הפיתוח והצרכים שהגדרנו"

משה ש., ראש תחום מערכות מבצעיות, רפאל

משה ש. ראש תחום מערכות מבצעיות, רפאל, מפרט את המשמעות של האתגרים הללו על פעילות הפיתוח, בתחום המנוהל על ידו:

  • העדר תמונת מצב עדכנית של הפרויקטים - כתוצאה מכך נגרמו קשיים בשיתוף רכיבים בין הפרויקטים ופיתוח נכסים משותפים לפרויקטים. עקב כך מהלכי הפיתוח בוצעו בצורה פחות יעילה, הן מבחינת נכסים והן מבחינת היכולת לעמוד ביעדים ובלוחות זמנים קצרים יותר. בשורה התחתונה, נוצר בזבוז מיותר של זמן פיתוח.
  • העדר עקיבות למהלכי הדרישות, הפיתוח והבדיקות - עקב השימוש במגוון מערכות שונות, העקיבות נעשתה בצורה ידנית, תוך קשיים לא מעטים בתחזוקתה. כתוצאה מהיעדר העקיבות נוצר קושי באימות התוכנה מול הדרישות, בוידוא מענה למימוש כל הדרישות, וכן ביכולת ליצור תמונה אחודה של הדרישות. ניהול המשימות של המפתחים לא התבצע יחד עם המערכת, דהיינו לא היה קשר הדוק מספיק בין שינוי שנעשה בתוכנה לבין המקור שלו.
  • תהליך ה-ALM לא תואם את האתגרים העסקיים ואופי הפעילות של התחום - עקב העובדה שרפאל עובדת בסביבה שקצב השינויים בה הוא מהיר ואינטנסיבי, נוצרה דרישה למעבר לפיתוח אג'ילי (Agile) והכלים הקיימים לא תמכו בתהליך זה.
  • קושי בניהול הדרישות - תהליך זה נוהל באופן חלקי על בסיס תוכנת IBM Doors ללא חיבור המידע לשאר מרכיביו של התהליך.
  • קושי בשיתוף הפעילויות בין הפרויקטים - כתוצאה מכך נוצרו סיטואציות בהן רכיבים מסוימים פותחו מספר פעמים. כיוון שלא ניתן היה לראות פרויקטים מקובצים יחדיו, נוצר קושי רב לתאם בין הדרישות של הפרויקטים השונים.
  • היעדר תמיכה מספקת בתהליך הבדיקות - תהליך הבדיקות נוהל על בסיס ידני וללא תמיכה של כלי כולל ומקיף. זאת, למעט IBM Clear Quest, ששימש לטובת ניהול הבאגים בלבד, ללא קישור לתוכנית הבדיקה עצמה. מרבית הבדיקות נעשו בצורה ידנית וכתוצאה מכך קצב השינויים בתוכנה היה איטי ובלתי מספק. נדרש כלי מתקדם המסנכרן בין המשימות והבדיקות.

הפיתרון:

כמענה לשורת האתגרים בפניהן עמד תחום מערכות מבצעיות, הובילה קבוצת הייעוץ של מיקרוסופט (MCS), יחד עם אנשי רפא"ל, הטמעה של תהליך ALM ברור ומובנה. זאת, בשילוב כלי עבודה אינטגראליים המספקים מענה תהליכי מקצה לקצה על בסיס פלטפורמת Visual Studio 2010 ALMו- Team Foundation Server 2010.

"הבחירה ב- Visual Studio 2010 ALM נעשתה כיוון שסביבת הפיתוח הקיימת מבוססת על Visual Studio", מסביר משה "הבחירה בפיתרון זה אפשרה לנו להשיג המשך עבודה חלק בסביבת עבודה מוכרת, תוך קבלת מענה למגוון האתגרים בפניהם עמדנו. סקירת הכלים הקיימים בשוק, הביאה אותנו למסקנה ש- Visual Studio 2010 ALM הנו המתאים ביותר לסביבת הפיתוח והצרכים שהגדרנו".

"יישום פלטפורמת Visual Studio 2010 ALM אפשר לנו להשיג שיפור, קיצור והפחתת עלויות הפיתוח"

משה ש., ראש תחום מערכות מבצעיות, רפאל

בין יתרונות הפיתרון, אותם מציין משה כגורמים המרכזיים לבחירה, מודגשת האינטואיטיביות הרבה של הפיתרון ויכולתו לספק מענה מקצה לקצה, ללא צורך בהוספת כלים חיצוניים של ספקים נוספים.

"תהליך המעבר בוצע בשלבים", מספר משה. "זה התחיל במעבר לניהול תצורה באמצעות Visual Studio 2010. שלב זה הוגדר כקריטי מבחינתנו, וברגע שהוא הצליח, היה ברור שניתן להמשיך הלאה. העברנו כ-14 פרויקטים דרך תהליך זה ותוך כדי כך הוספנו בצורה מדורגת את תהליך ה-ALM. בפרויקטים הקיימים ניצלנו רק חלק מהאפשרויות הכלולות בפיתרון, אך בכל הפרויקטים החדשים כבר השתמשנו במגוון רחב מאוד של האפשרויות שהכלי מספק."

הפיתרון שאימצה רפאל כולל בתוכו את כל כלי הפיתוח, כלי ניהול התצורה, כלי הדוחות, ומרכיבי הבינה העסקית של TFS:

  • Visual Studio 2010
  • Team Foundation Server 2010

התוצאות

הטמעת Visual Studio 2010 ALM בתחום מערכות מבצעיות ברפאל אפשרה לשפר את אפקטיביות הפרויקטים, לצמצם את זמני הפיתוח וליצור מיקוד בפעילויות ה- R&D תוך הימנעות מעבודה כפולה. בנוסף, תהליך ה- ALM הכניס סדר לתהליכים השונים, שקיפות למידע, הודות למערך הדו"חות ומרכיבי הבינה העסקית של Visual Studio 2010 ALM, בקרה תהליכית ועוד.

"יישום פלטפורמת Visual Studio 2010 ALM אפשר לנו להשיג שיפור, קיצור והפחתת עלויות הפיתוח", אומר משה "בנוסף, שילוב הטכנולוגיות, הנחשבות למתקדמות מסוגן, יצר מוטיבציה חשובה לצוותי הפיתוח, מעצם העובדה שמדובר בטכנולוגיה חדישה ועדכנית. יישום תהליך ה-ALM על בסיס Visual Studio 2010 אפשר שיפור שיתוף הפעילויות בין הפרויקטים וקבלת מענה למגוון האתגרים אותם הגדרנו בתחילת הפרוייקט".

"חשוב לציין את התרומה המשמעותית של קבוצת הייעוץ של מיקרוסופט (MCS), שהייתה שותפה מלאה לפרויקט, וליוותה אותנו באופן צמוד לכל אורך התהליך"

משה ש., ראש תחום מערכות מבצעיות, רפאל

משה מציין מספר יתרונות נוספים שהושגו הודות להטמעת Visual Studio 2010 ALM:

קבלת תמונת מצב עדכנית של הפרויקטים - הודות לשימוש ב- Visual Studio 2010 ניתן לבצע כיום תהליך פיתוח של מספר פרויקטים תוך קבלת תמונה כוללת ויצירת קשר הדוק בין פרויקט אחד למשנהו. קיים שיתוף בין הפרויקטים השונים, תוך יכולת לראות את הדרישות מכל הפרויקטים בכלי משותף. התצוגות המשותפות לפרויקטים מאפשרות לזהות מרכיבים משותפים ולהעבירם בקלות מפרויקט לפרויקט.

יצירת עקיבות למהלכי הדרישות, הפיתוח והבדיקות - כיום ניתן לראות כל משימת פיתוח ברמת המקור והדרישה שלה. כמו כן ניתן לעקוב בצורה מדויקת אחר תהליך המימוש של כל דרישה בצורה מתואמת ומסונכרנת, תוך חיסכון מירבי בזמן ושמירה על סדר.

תהליך ALM התואם את האתגרים העסקיים ואופי הפעילות של התחום - ההחלטה לשנות את תהליך העבודה ל-Agile ALM קיבלה תמיכה מלאה מה- Visual Studio 2010.

שיתוף הפעילויות בין הפרויקטים - יתרון משמעותי שהושג הודות לסנכרון מלא בין פיתרון זה לסביבת הפיתוח כולה. זאת לעומת כל כלי חיצוני אחר, שהיה דורש התאמות מיוחדות.

תמיכה מלאה ומקיפה בתהליך הבדיקות - הודות לסנכרון המלא בין תהליכי הבדיקות והדרישות, נוצר שיפור משמעותי באיכות הבדיקות ויעילותן.

Engineering practices -כחלק מהליווי הצמוד של מיקרוסופט בתהליך ההטמעה, הצלחנו לשלב תהליכי build אוטומטיים ו- Continuous Integration, המקלים באופן משמעותי על תהליך הפיתוח ומאיצים אותו.

משה מסכם ואומר כי: "מדובר מבחינתנו בהטמעה מוצלחת שאפשרה לנו להשיג את מרבית המטרות שהגדרנו לפרויקט. אין ספק שתהליכי העבודה החדשים שאימצנו, הודות ל- Visual Studio 2010, מאוד מתאימים לנו ומשפרים באופן משמעותי את יעילות עבודת הפיתוח. מעבר לכך, העובדה שמדובר בטכנולוגיה הנחשבת לחדשנית מסוגה, סיפקה לצוות גאוות יחידה מקצועית ותרמה רבות להגברת המוטיבציה. בנוסף, חשוב לציין את התרומה המשמעותית של קבוצת הייעוץ של מיקרוסופט (MCS), שהייתה שותפה מלאה לפרויקט, וליוותה אותנו באופן צמוד לכל אורך התהליך. זאת, תוך אספקת מענה מהיר ויעיל הן בנושאי סיסטם, הן בנושאים הטכנולוגיים, הן במתודולוגיה והן בתהליכי העבודה השונים".

קובי כ. מנהל יחידת ה- IT ברפאל, מדגיש את מחויבותה של רפאל לעבודה בסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות ותהליכי עבודה מובנים. לדבריו כלי מיקרוסופט שהוטמעו במסגרת הפיתרון הכולל מאפשרים לממש סטנדרטים אלה".

קובי פלד, יועץ ארכיטקטורה בכיר בקבוצת MCS במיקרוסופט ישראל ומי שליווה את הפרויקט ברפאל מטעם מיקרוסופט, מציין כי: "יישום תהליכי Agile ו- Scrum המובנים ב- Visual Studio 2010, ניהול דרישות, משימות ובאגים, ויישום תהליכי Build אוטומטיים בכלי אחד, אפשר לרפאל לייעל את תהליכי הפיתוח בתחום. בנוסף, שיתוף ושקיפות המידע ע"י מערך הדו"חות ומרכיב הבינה העסקית, מאפשר קבלת תמונת מצב עדכנית וכוללת בכל הרמות עבור בעלי העניין השונים. כתוצאה מכך, קבוצות המוצר ברפאל מגיבות מהר יותר לשינויים העסקיים ועובדות בצורה ממוקדת."

 

למבצע MSDN לחצו כאן

 

לרכישת MSDN ולייעוץ חינם עם מומחי רישוי של מיקרוסופט התקשרו עכשיו : 09-7400000

הרשמה לחדשות ועדכונים
banner
banner
banner
softsale is Google Partner
banner
banner