close
ניווט
slider image slider image

השוואה בין פוטושופ לתוכנות עריכה אחרות

פוטושופ היא אחת התוכנות המפורסמות ביותר לעריכה גראפית, אך האמת שהיא ממש לא היחידה. בשוק ניתן למצוא תוכנות אחרות המבצעות פעולות דומות, חלקן אפילו תוכנות בקוד פתוח. מבין התוכנות ניתן להזכיר את GIMP, פיקסיה, Seashore, פוטופלוס, CorelDraw ועוד.

 

ברמת העיקרון, חשוב להזכיר כי פוטושופ היא תוכנה העובדת ברמת הפיקסל, כלומר כל עיצוב בפוטושופ הוא בעצם מורכב מאוסף של פיקסלים קטנים מאוד היוצרים את התמונה, זה נקרא מפת סיביות בעברית. לא כל התוכנות עובדות כך. ישנן תוכנות כמו CorelDraw העובדות על פי וקטורים. בשיטת הוקטורים התוכנה עובדת על פי חישובים מתמטיים גיאומטריים היוצרים את העיצובים. למרות שהיכולות הטכניות מתקרבות אחת לשניה, שיטת הפיקסלים נחשבת למתאימה יותר כאשר מדובר בליטוש תמונות ואילו שיטת הוקטורים נחשבת למתאימה יותר לשרטוטים, טיפוגרפיה, לוגואים ועוד.

 

הבה נבחן כמה מהתוכנות אשר הזכרתי :

 

GIMP – תוכנה זו עובדת בשיטת הפיקסלים כמו פוטושופ (מפת סיביות) ויש לציין שהיא תוכנה בקוד פתוח. ניתן לבצע בעזרתה פעולות רבות של עריכה גראפית של תמונות ואף ציור חופשי. זוהי תוכנה נחמדה המתאימה מאוד למשתמש הביתי אך היא רחוקה מלהכיל את כל האפשרויות והיכולות של תוכנת פוטושופ. למרות שהיא זוכה לאהדה גוברת בקרב משתמשים מקצועיים היא עדיין נמצאת הרחק מאחור, בשלב שהיא רק מנסה להדביק את הפיגור בינה לבין פוטושופ.

 

CorelDraw – בניגוד לפוטושופ, תוכנה זו מתבססת על וקטורים. אך בסופו של דבר היא מציגה יכולות דומות לפוטושופ. למעשה מדובר בחבילת תוכנות המתאימה לצלמים, מעצבים וגרפיקאים הן ברמה החובבנית והן ברמה המקצועית. תוכנה זו נחשבת ליותר פשוטה לשימוש ולכן הרבה ממליצים עלייה בתור תוכנה למתחילים. אך מבחינה מקצועית היא אינה נחשבת לאופטימלית עבור עריכת תמונות. זוהי אינה תוכנה חינמית, הגרסה העדכנית עולה כ 470 דולר.

 

רבות מהתוכנות שהזכרתי הן תוכנות ברמה גבוהה מאוד, אך נראה שרובן אינן יכולות להציב תחרות שלמה לכל השימושים של פוטושופ. הרי פוטושופ היא תוכנה רב שימושית המאפשרת לעצב, לערוך וללטש תמונות. התוכנות שהזכרתי בדרך כלל מאפשרות לבצע רק תחומי נישה ואינן מהוות תחליף מלא לפוטושופ. כמו כן, כאשר רוכשים את תוכנת פוטושופ, בעצם רוכשים את כל חבילת אדובי קריאטיב קלאוד. זוהי חבילה המציעה לכם מגוון תוכנות משלימות הנוגעות לכל האספקטים של העריכה הגראפית. תוכנת פוטושופ נהנית מהגב של חברת אדובי, חברת ענק הפועלת בשוק כבר שנים רבות. כאשר אתם רוכשים את תוכנת פוטושופ אתם יודעים שאתם נהנים ממוצר אשר תמיד ניתן לקבל שירות ותמיכה עבורו ואפילו בשפות שונות, מוצר אשר באופן קבוע משתדרג עם עדכוני תוכנה.

 

הרשמה לחדשות ועדכונים
banner
banner
banner
softsale is Google Partner
banner
banner