close
ניווט
slider image slider image
הרשמה לחדשות ועדכונים

מהי תוכנת פוטושופ ? קצת היסטוריה

יום ראשון 19 אפריל 2015

 

תוכנת פוטושופ (Adobe Photoshop) זכתה לכל כך הרבה פרסום ופופולריות עד אשר היא כבר הפכה לשם כללי המתייחס לעריכה גראפית, עיצוב וליטוש תמונות. תוכנת Adobe Photoshop היא אינה היחידה בשוק אך ללא שום צל של ספק היא זוכה לתשומת לב רבה יותר מתוכנות אחרות. למי שעדיין זוכר, הדבר דומה למותג פריג'דר שהפך לשם כללי עבור מקררים. למעשה בשפה האנגלית המונח פוטושופ כבר הפך לפועל המתייחס לליטוש ועריכת תמונה.  התוכנה ידועה אצל משתמשים מקצועיים העובדים בעיצוב לפרנסתם וגם אצל משתמשים ביתיים המשתמשים בה בתור תחביב.

 

 

התוכנה יצאה לאור בשנת 1990 בתור תוכנה לעריכה גראפית מקצועית, ספק אם יוצרי התוכנה יכלו לשער את הצלחתה ושרידותה. בעולם המחשבים והתוכנות טכנולוגיות מתפתחות בקצב מסחרר ותוכנות שהיום הן להיט, מחר הן היסטוריה. אך למרות זאת תוכנת פוטושופ נשארה אתנו כבר 25 שנה; כמובן שבחלוף השנים התוכנה עברה שינוים ושיפורים שונים והפכה לכלי עוצמתי מאוד בעולם העיצוב. הגרסה האחרונה של התוכנה היא Adobe Photoshop CC 2014 אשר יצאה לשוק ביוני 2014 ומכילה שיפורים משמעותיים. במקביל לתוכנת פוטושופ, חברת אדובי פיתחה תוכנות נוספות המשתייכות לאותה "המשפחה", תוכנות אלו מכילות פונקציות נוספות למשתמשים המקצועיים והן עובדות בשיתוף פעולה עם פוטושופ.

 


הגרסאות האחרונות של תוכנת פוטושופ הן חלק מהמעבר לטכנולוגיות הענן המתייחסת לתוכנה כאל חבילת שירות אשר רוכשים במודל של מנוי לשימוש בענן.

בשוק ישנן תוכנות נוספות לעריכה גראפית, אך נראה שהן מנסות ללכת אחר הסטנדרטים אשר מכתיבה Adobe Photoshop. חברת אדובי תמיד עובדת על הגרסה הבאה של התוכנה על מנת לספק לכם מוצר יותר טוב המתאים ליכולות הטכנולוגיות המשתפרות. זהו יתרון ענק לעבוד עם תוכנה זו מכיוון שתמיד ניתן לרכוש שדרוגים לתוכנה כאשר יוצרת גרסה חדשה. חברת אדובי מציעה מחירים מוזלים על שדרוגים ואין צורך לקנות מחדש את הגרסה החדשה. כמו כן ישנם עדכונים שוטפים ותיקוני בגים הנעשים באופן אוטומטי באמצעות אתר הבית של התוכנה. המעבר לשיטת הענן קצת משנה את כל התפיסה של שדרוגים, זה כבר לא קניית תוכנה במובן המסורתי של המילה אלא שימוש בתוכנה על הענן אשר תמיד מתעדכן.

תוכנת Adobe Photoshop נמצאת בשימוש נרחב אצל אנשי מקצוע רבים; למשל צלמים משתמשים בתוכנה על מנת לתקן וללטש תמונות. לפעמים התמונה יוצאת כהה מידי, לפעמים חסר אור בנקודה מסוימת, לפעמים אזור מסוים הוא קצת מטושטש או שיש איזה כתם שרוצים להעלים. בעזרת התוכנה ניתן לתקן וללטש את התמונות, אם לא מרוצים מהתוצאה תמיד אפשר לתקן. גם מעצבים גראפיים מרבים להשתמש בפוטושופ, למשך ניתן לקחת תמונה ולהפוך אותה לכרזת פרסום באמצעות הוספת טקסט, ניתן גם ממש לצייר בעזרה ולעצב ולא רק להתבסס על תמונות מוכנות. סביר להניח שכמעט כל אתר אינטרנט שתראו, כל מגזין וכרזת פרסומת, מכילים עיצובים אשר מקורם בפוטושופ.

אם אתם מתעניינים בתוכנת פוטושופ ומוצרי אדובי אדובי תוכלו לפנות אלינו, אנו בסופטסייל בטלפון 03-7300000 , מתמחים במוצרי אדובי מזה כשתיים עשרה שנה. חברת סופטסייל היא שותף זהב של חברת אדובי בישראל.

 

 

השאר תגובה